گسترش فناوری و اطلاعات و ارتباطات، زندگی روزمره را دچار تحولات چشمگیری ساخته است. از این رو رفع نیاز های اولیه انسان به موجب تغییر در سطح ارتباطات اجتماعی، رابطه تنگاتنگی با استفاده از فناوری های نوین ارتباطی پیدا کرده است. شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی ، مدیریت واحد شهری را از مهمترین وظایف خود دانسته و با آگاهي از تحولات اخیر در عرصه کار و روابط اجتماعی گام های متعددی را برداشته است.

مرکز سامانه پاسخگویی به شکایات( 137) فرصتی برای مشارکت شهروندان و متقابلاً ایجاد زمینه بررسی میزان آشنائی ، بهره گیری و رضایتمندی شهروندان به عنوان مخاطبان و مشتریان این مرکز را فراهم ساخته است. مولفه های مهم سامانه پاسخگویی به شکایات ( 137) پویایی ، کارآمدی ، اجتناب از گستردگی بیش از حد، کنترل و تحلیل اطلاعات ، آموزش، ارتقاءعلمی و توانمند سازی منابع انسانی ،فرهنگ سازی ،اطلاع رسانی و تبلیغات می باشد.

مزایای تماس با 137:

  • ارائه و پیگیری درخواست، بدون مراجعه حضوری
  • کاهش تردد های درون شهری
  • صرفه جویی در وقت و انرژی
  • ارتباطی آسان، یکسان و شبانه روزی با شهرداری
  • دریافت خدمات رایگان از شهرداری
  • ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع از نیازها و درخواستهای شهروندان

 

137 چیست؟

137 شماره تلفن 3 رقمی ساده ای است که متعلق به شهرداری بندرعباس بوده و تمام شهروندان محترم بندرعباسی می توانند برای تقاضای خدمات و یا اعلام درخواست در تمامی حوزه های اجرایی مربوط به شهرداری با آن تماس بگیرند.